Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Pedał hamulca powoli wpadający do podłogi

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • #26
    u mnie objawy sa podobne zauważyłem to po wymianie pompy ABS trochę mnie to drażni bo myślałem żę jest coś nie tak ale widzę żę to normalny objaw
    AHF 110Ps elcombi

    Komentarz


    • #27
      Zamieszczone przez Tymon
      membrana jest wymienialna czy trzeba całe servo wymieniać :?:
      Hamulce mi się pogorszyły
      Szczerze Ci powiem że nie robiłem tego w Octavce a i w innych autach nigdy nie bawiłem się w wymianę membrany. Najlepiej było drugie servo wsadzić i po kłopocie, lecz radziłbym Ci żeby mechanior dobrze przebadał cały układ ponieważ usterka membrany występuje bardzo rzadko. Najczęściej przyczyną uszkodzenia membrany jest wyciekający płyn hamulcowy z pompy lub poprostu zestarzenie się gumy (np.po 15-20 latach)
      Jeszcze jedno: marnie się wyraziłem pisząc że hamulce się pogarszają, ich poprostu prawie może nie być! Zrób test to zobaczysz jak to jest bez serva tzn jak uszkodzona jest memrana:
      - na pustym, szerokim i długim odcinku drogi rozpędź auto do powiedzmy 40km/h i zahamuj, zapamiętaj wynik i wrażenia
      - teraz to samo tylko że rozpędź auto do 50km/h wyłącz silnik (NIE WYJMUJ KLUCZYKÓW ZE STACYJKI!!!), przyhamuj lekko 2 razy tak aby auto zwolniło do 40 i żeby znikneło podciśnienie w servie nio i teraz wykonaj hamowanie do 0. Porównaj wynik i wrażenia
      Po tym teście będziesz już wiedział co to znaczy uszkodzone servo

      [ Dodano: Pon 19 Cze, 06 13:56 ]
      Jeszcze tak ogólnie o tym jak poprawić skuteczność hamulców z bębnami z tyłu:
      - raz na max. pół roku (zależy ile kto jeździ) oczyścić tylne hamulce tzn. papier ścierny i czyścimy zarówno szczęki jak i bębny. Oczyścić również i nasmarować wszystkie części współpracujące ze sobą tj samorególator, dźwigienki od szczęk, rozpierak od ręcznego itp. urzywając smaru miedzianego a do cylinderków- smaru silikonowego
      - zawsze zwracać uwagę na naciąg linki hamulca ręcznego. Przy narmalnej jeździe linkę naciągnąć tak aby można było dźwignię zapiąć na 2 ząbek (nie wysilając się mocno) no i oczywiście uważać aby przy spuszczonym ręcznym koła nie blokowały. Dodam tylko że ja mam ustawiony ręczny na 1 ząbek i jest dla mnie OK. Dla tych którzy planują takie ustawienie zachęcam najpierw (po podciągnięciu) na sprawdzenie na pustej drodze jak autko się zachowuje!!! Piszę o tym ponieważ ABS troszkę głupieje :twisted:

      Czyszczenie i smarowanie nie zaszkodzi a regulacja linki podniesie pedał hamulca
      Proszę wszystkich którzy chcą napisać że to głupota o to aby zaczeli od sprawdzenia powyższej teorii a później dopiero pisali komentarze :evil:
      NFPNorth-West
      2.0TDI-ET=12.660s,>367KM/567Nm
      WARSZTAT www.dsize.pl
      ->
      CENNIK warsztat 01.01.11 <-plik do pobrania tel. 790226060
      spieszmy się kochać ludzi... 30.05.09 J.W. [i]

      Komentarz


      • #28
        Re: Pedał hamulca powoli wpadający do podłogi

        Zamieszczone przez zyga998
        ......gdy trzymam nogę na pedale hamulca powoli wpada on do podłogi .....
        Też tak mam. Ale uwążam że hamuje dobrze. Z każdej prędkości mogę zaryć w asfalt :twisted: :twisted:
        Była: O1 + B6, Turbo ARL, SMIC by Ali soft virus by Zoltar. Jest www.terracan.pl i Croma JTD

        Komentarz


        • #29
          Zamieszczone przez Maicroft
          Oj kolego ma 90kkm na ori tarczach i nie dolega im NIC. Ojciec ma 23kkm w nowej i po tarczach i klockach nawet nie widac, zeby sie dobrze dotarly.
          Padły tylko u mnie. Pozostali jeżdżą a rekordzista zrobił już na fabrycznych tarczach 150tys. Miałem kiedyś podobny myk z Fiacie Marea ale tam w serwisie grzecznie mnie przeprosili i założyli nowy komplet. W Skodzie wysłali na przysłowiowe drzewo.

          Zamieszczone przez Maicroft
          A jak kolega hamowal, to wlaczyl sie ABS czy nie :?: Sucho bylo :?:
          Warunki dobre.Nie mają one jednak znaczenia w tym wypadku bo pedał hamulca nie zachował się tak jak zwykle tzn. wpadł do podłogi a hamowanie było takie sobie. Mój wpada do podłogi ale hamuje OK (zderzakiem ścieram asfalt :lol: ).
          Octa&Focus driver.

          Komentarz


          • #30
            Tymon, może się wygłupię, bo domyślam się jaki styl jazdy uprawiasz :twisted: , ale jeśli nie ty to może ktoś inny skorzysta.
            Jak zaczynałem jeździć Octą, to parę razy o mało nie zabiłem się o kierownicę lub szybę po wciśnięciu hamulca. Niedawno zorientowałem się, że teraz tak nie ma. Owszem, przyzwyczaiłem się itd., ale przypadkowo przy okazji badania tematu wpadania pedału przy długim naciskaniu zrobiłem to b. mocno i o dziwo hamulce znów są ostre. Zapewne zebrał się jakiś syf za tłoczkami na granicy ich zwykłego skoku i trzeba było go przepchnąć dalej. :lol: No i wyszło, że na codzień uskuteczniam PSH :shock: :twisted: pomimo, że raczej nie jeżdżę na codzień wolno, tyle, że staram się przewidywać co się stanie i stąd mało okazji do ostrego hamowania.

            A jeśli chodzi o wpadający pedał, to też tak mam. Rozumiem, że to normalne, że po takim opadnięciu a potem napompowaniu pedał wstaje i jest znów gotów do podróży na dół. :?:
            srebrna O2 1.9 TDI BXE Ambiente, '06

            Komentarz


            • #31
              No ja nie wiem...
              Testowałem w kilku furach "wpadanie" hamulca. W każdym z ABSem pedał wpada. Wydaje mi się że wynika to z działania pompy ABSu. Jak się na śłiskim depnie do dechy (chyli tak jak powinno się hamować z ABSem) to pedał się zagłębia. Co do dziwnych zachowań hamulców to .... Polecam wymianę regularną płynu hamulcowego. Najlepiej co roku. Średnio uzdolniony domowy majsterklepka poradzi sobie z tą czynnością. Klocki hamulcowe należy wymieniać SAMEMU. Wiem, że nie wszyscy umieją i nie wszystkim się chce. Ale to daje gwarancję poprawnego działania hamulców. Przy wymianie klocków trzeba bardzo dokładnei sprawdzić stan osłon przeciwpyłowych w zaciskach. Wyczyścić kołki prowadzące zacisk i nie smarowac ich!!!! To jest ważne bo one doskonale pracują na sucho. Opisuję tu przednie zaciski w mojej TDI 110KM. Najprawdopodobniej w Classicu 1.6 zaciski są inne. To znaczy na pewno sa inne i budowa zacisku może być inna. Może być tak jak w tylnych zaciskach. To znaczy prowadnice są tam smarowane i sa osłonięte mieszkami gumowymi.
              Zaciski trzeba zawsze dokładnie wyczyścić z błota. Miejsca prowadzenia klocków w zacisku dobrze oczyścić. Zbiera się tam syf i tlenki związane z korozją zacisków.
              A poza wszystkimi sprawami po prostu trzeba jak najmniej używać hebli Czyli jeździć płynnie. Wtedy klocki spokojnie robią 80kkm a tarcze na loozie 120kkm.

              Komentarz


              • #32
                Zamieszczone przez Ryży Koń
                Wyczyścić kołki prowadzące zacisk i nie smarowac ich!!!! To jest ważne bo one doskonale pracują na sucho.
                Nigdy się z tym nie zgodze a robiłem w swoim krótkim życiu nie jedno auto. Zaprzecza tej definicji nawet fabryka, smarując na taśmie produkcyjnej ślizgacze zacisków o których mowa. Widziałem już takie nie smarowane, gdzie albo blokowało koło albo zacisk miał taki luz że hohoo :evil:

                P.S. Zasicki nie korodują :idea: jedynie rzeczy stalowe znajdujące się w nich

                Pozdrowionka
                NFPNorth-West
                2.0TDI-ET=12.660s,>367KM/567Nm
                WARSZTAT www.dsize.pl
                ->
                CENNIK warsztat 01.01.11 <-plik do pobrania tel. 790226060
                spieszmy się kochać ludzi... 30.05.09 J.W. [i]

                Komentarz


                • #33
                  tompol, Ja jezdze na kilka aut starszych i teraz juz wiem ze jak wsiadam do mnie to sprzeglo bierze normalnie, a nie samej gorze, oraz hamulec lekko i powoli naciskac i starczy, a nie zapierac sie bo i tak hamuje do bani.
                  Spritmonitor.de

                  Komentarz


                  • #34
                    Zamieszczone przez Ryży Koń
                    No ja nie wiem...
                    Testowałem w kilku furach "wpadanie" hamulca. W każdym z ABSem pedał wpada.
                    Z ABS-em jeździłem dłuższy czas:
                    Fiat Punto
                    Fiat Marea
                    Volvo 960
                    Opel Vectra B i C
                    Opel Astra I i II
                    Ford Focus

                    W żadnym z wymienionych samochodów pedału nie dało się wcisnąć do podłogi (nie jestem ułomek).Problem Octavii nie polega na dużym skoku pedału tylko na tym, że da się go napompować !
                    Octa&Focus driver.

                    Komentarz


                    • #35
                      Z efektem pompowania tez sie spotkalem, wysokosc skutecznego dzialania hamulca zalezala u mnie od stanu tarcz i klockow - po wymianie klockow z tylu na nowe wyraznie wyzej, co chyba jest zrozumiale.
                      Efekt ktory opisuja tu koledzy - czyli powolne "schodzenie" pedalu przy przytrzymaniu jest ponoc normalny przy ABS.
                      A co do takiego efektu ze jak sie plynnie dociska to inaczej hamuje niz jak sie gwaltownie wcisnie to podobno jest system asystenta hamowania i rzeczywiscie jest kolosalna roznica.
                      Proponuje spprawdzic to tak ze najpierw sie rozpedzic do jakiejs predkosci i troche zwolnic i nie puszczajac hamulca docisnac na max, nastepnie rowniez sie rozpedzic ale za to odrazu gwaltownie wdepnac.
                      Doznalem szoku jak mnie Bernardo z Karolem uswiadomili ze cos takiego jest

                      Komentarz


                      • #36
                        dobrygrzeswawa czy rozkładałeś kiedyś przednie zaciski w Octavii? Kołki prowadzące zacisk chodzą w gumowych tulejach. Te gumy trochę się wyrabiają i przy przebiegu powiedzmy 100kkm nie ma sensu smarowanie bo jedyne co może ise stać to smar wyłapie syf z otoczenia i taka mikstura zdemoluje gumki do końca. Bardzo podobne zaciski miałem w AR156. Prowadnice smaruje się jeśłi sa osłonięte gumowymi mieszkami tak jak ma to miejsce w tylnych zaciskach Octy. No i nie wiem skąd ta ciekawa teoria, że zaciski nie korodują ....

                        BTW xekon dobrze pisze.

                        Komentarz


                        • #37
                          expat, niewiem o co wam chodzi to juz moja druga OI i naprawde ma fajne i czułe hamulce lekko depne, auto hamuje idealnie im bardziej depcze tym mocniej staje ,nie rozumiem waszego problemu i nigdy mi pedał w podłoge nie wpadał bo ABS go wypychał . pozdrawiam
                          [b]SPOT OLSZTYN ostatni piątek miesiąca godz.19.00 parking przed TP SA

                          Komentarz


                          • #38
                            Zamieszczone przez Ryży Koń
                            dobrygrzeswawa czy rozkładałeś kiedyś przednie zaciski w Octavii?
                            Na czynniki pierwsze nie miałem potrzeby rozkładać

                            Zamieszczone przez Ryży Koń
                            Kołki prowadzące zacisk chodzą w gumowych tulejach.
                            W metalowo-gumowych tulejach ale ogólnie zgadza się. Ja te "kołki" ,jak wielu innych mechaników nazywam "ślizgaczami"

                            Zamieszczone przez Ryży Koń
                            Te gumy trochę się wyrabiają i przy przebiegu powiedzmy 100kkm nie ma sensu smarowanie bo jedyne co może ise stać to smar wyłapie syf z otoczenia i taka mikstura zdemoluje gumki do końca
                            I tu sam sobie odpowiedziałeś :wink: Mam zrobione 106 tyś i luzu u mnie brak ponieważ są smarowane regularnie. Pozatym owe gumki,od strony klocków, smełniają również rolę uszczelnienia żeby właśnie syf się nie dostawał a z drugiej strony są poprostu zaślepki plastikowe

                            Zamieszczone przez Ryży Koń
                            Bardzo podobne zaciski miałem w AR156.
                            Na temat tego auta się nie Linkłem w ASO Alfy :evil:

                            Zamieszczone przez Ryży Koń
                            No i nie wiem skąd ta ciekawa teoria, że zaciski nie korodują ....
                            Jeśli nazwać, szczątkowe utlenianie aluminium i met. podobnych zawartych w stopie z którego odlany jest zacisk to tak- koroduje. :wink: tylko, że podstawowym składnikiem rdzy jest tlenek żelaza a dokładniej trójtlenek żelaza Fe2O3 koloru czerwono-brązowego. Czy widziałeś kiedykolwiek coś takiego na zacisku hamulcowym :?: Byćmoże nie chodziło Ci o rdzę?

                            [ Dodano: Sro 21 Cze, 06 11:47 ]
                            Czuję że zaraz dostaniemy bana za tą wymiane poglądów :szeroki_usmiech
                            NFPNorth-West
                            2.0TDI-ET=12.660s,>367KM/567Nm
                            WARSZTAT www.dsize.pl
                            ->
                            CENNIK warsztat 01.01.11 <-plik do pobrania tel. 790226060
                            spieszmy się kochać ludzi... 30.05.09 J.W. [i]

                            Komentarz


                            • #39
                              To istnieją przednie zaciski aluminiowe ? :shock: A ja kurna zawsze trafiałem na żeliwne. Tył to w Octavii wiadowo - aluminium
                              Pzdr, RomanS, Audi A6 Avant, 2,5 TDI

                              Komentarz


                              • #40
                                Zamieszczone przez RomanS
                                To istnieją przednie zaciski aluminiowe
                                Jeśli nazwać, szczątkowe utlenianie ALUMINIUM I MET.PODOBNYCH zawartych w STOPIE z którego odlany jest zacisk :twisted:

                                Przeczytaj uważnie to powyżej
                                NFPNorth-West
                                2.0TDI-ET=12.660s,>367KM/567Nm
                                WARSZTAT www.dsize.pl
                                ->
                                CENNIK warsztat 01.01.11 <-plik do pobrania tel. 790226060
                                spieszmy się kochać ludzi... 30.05.09 J.W. [i]

                                Komentarz


                                • #41
                                  A co masz do AR? Miałem dwie AR 156 i były w kakę fajne furki
                                  Zapewniam cię że przednie ślizgacze (jak zwał tak zwał) lepiej pracują na sucho.

                                  Komentarz


                                  • #42
                                    Pozatym z zaciskami z czystego aluminium nie spotkałem się jeszcze, tak samo jak nie słyszałem o felgach z czystego Alu. Raczej jest to materiał za miękki żeby występywać w takich częsciach jako jedyny związek. Wydaje mi się że głównie jest wykorzystywane ponieważ jest lekkie i dobrze odprowadza ciepło (napewno zalet jest więcej)

                                    [ Dodano: Sro 21 Cze, 06 13:09 ]
                                    Zamieszczone przez Ryży Koń
                                    A co masz do AR? Miałem dwie AR 156 i były w kakę fajne furki
                                    Po pierwsze i ostatnie to auto nie na nasze drogi. Nie będe się rozpisywał o jakości bo to nie ma sensu. Mam tylko nadzieję że nie miałeś 1.6 :lol:

                                    Zapewniam cię że przednie ślizgacze (jak zwał tak zwał) lepiej pracują na sucho.
                                    Ok Ty na sucho, Ja na smarze. Może być?
                                    NFPNorth-West
                                    2.0TDI-ET=12.660s,>367KM/567Nm
                                    WARSZTAT www.dsize.pl
                                    ->
                                    CENNIK warsztat 01.01.11 <-plik do pobrania tel. 790226060
                                    spieszmy się kochać ludzi... 30.05.09 J.W. [i]

                                    Komentarz


                                    • #43
                                      Zamieszczone przez Maicroft
                                      tompol, Ja jezdze na kilka aut starszych i teraz juz wiem ze jak wsiadam do mnie to sprzeglo bierze normalnie, a nie samej gorze, oraz hamulec lekko i powoli naciskac i starczy, a nie zapierac sie bo i tak hamuje do bani.
                                      Ja mam na myśli okresowy "serwis" hamulców powiedzmy raz na miesiąc lub rzadziej. No i oczywiście na postoju. A podczas jazdy to normalnie, delikatnie i przewidywać.
                                      srebrna O2 1.9 TDI BXE Ambiente, '06

                                      Komentarz


                                      • #44
                                        Witam. Czytam że powolne wpadanie pedału hamulca przy ABS to normalna rzecz, to nieprawda mam octe z 2001 1,9 TDI 90 KM, przez cztery lata było normalnie, pedał nie wpadał do podłogi, wjechałem na szarpaki i klops, miałem przejechane 70kkm. Wszyscy znajomi mechanicy twierdzili że to pompa, niestety kasa w błoto wymiana i pedał dalej wpada. Wielu twierdzi że też tak ma i się nie przejmują, ja narazie też jeżdżę, ale mam obawy że kiedyś hamulce się skończą i będzie wielkie bum, a tego bym chciał uniknąć. Dlatego czekam na sugestie co by to mogło być. (hamulce przód tarcze klocki wymieniane 5 miesięcy temu, tył bębny szczęki wymienione tydzień temu)

                                        Komentarz


                                        • #45
                                          Moze z tym wpadaniem pedalu hamulca ma jakis zwiazek MBA czyli mechaniczne wspomaganie naglego hamowania tylko ze ono jest ponoc w autach 2002 i nowszych .... U mnie kilka razy przy gwaltownym hamowaniu pedal wpadl nizej (ale nie do podlogi ! ) ale sila hamowania byla dobra nawet lepsza niz jakby wcisnac mocno ale powoli ... sam nie wiem w kazdym razie hamulce faktycznie nie sa najlepsze ale do mojej w wiekszosci "rodzinej" jazdy moga byc - chociaz jak sie niedlugo klocki skoncza to biore jakies lepsze Ferrodo czy EBC :-)
                                          Czader

                                          OCTA COMBI 2003 ALH

                                          Komentarz


                                          • #46
                                            Czader, ciekawe z tym MBA - bo mam 2001 i wyglada mi na to ze jest a co do samego "wpadania" to wlasnie sprawdzilem i to nie jest wpadanie tylko powolne ustepowanie, wcale nie do konca tylko do pewnego momentu i zachowuje jeszcze przy tym pewna sprezystosc - czyli nie staje na koncu i juz. No i do tego trzeba sie niezle postarac bo wcale tak lekko nie wchodzi.

                                            Komentarz


                                            • #47
                                              Zamieszczone przez dobrygrzeswawa
                                              RomanS napisał/a:
                                              To istnieją przednie zaciski aluminiowe


                                              Jeśli nazwać, szczątkowe utlenianie ALUMINIUM I MET.PODOBNYCH zawartych w STOPIE z którego odlany jest zacisk

                                              Przeczytaj uważnie to powyżej
                                              No czytać to umiem...chyba :wink:

                                              No to teraz wprost : wyraziłem tylko zdziwienie, że ktoś ma przednie zaciski aluminiowe, ja mam przednie zaciski ŻELIWNE i w tym momencie tylko to napisałem, jaśniej już nie umiem W tym momencie pisanie o tajemniczych stopach (nie wiem co miałeś na mysli pisząc o "ALUMINIUM I MET. PODOBNYCH"- zwłaszcza te "podobne" są dosyć tajemnicze) świadczy chyba o tym, że było się na wagarach zamiast na lekcji metaloznawstwa :diabelski_usmiech. Czy mam przytaczać definicję żeliwa ?
                                              Pzdr, RomanS, Audi A6 Avant, 2,5 TDI

                                              Komentarz


                                              • #48
                                                chlopaki - na luz prosze - kto smaruje ten jedzie hehe zeby cos zacytowac

                                                Komentarz


                                                • #49
                                                  xekon, OK, peace
                                                  Pzdr, RomanS, Audi A6 Avant, 2,5 TDI

                                                  Komentarz


                                                  • #50
                                                    Zamieszczone przez RomanS
                                                    świadczy chyba o tym, że było się na wagarach zamiast na lekcji metaloznawstwa
                                                    Fakt, szkółka dawno temu skończona i już z głowy troche uleciało. Chodziło głównie o to co napisałem w dalszej części że nie stosuje się czystego alu np przy odlewie zacisków,

                                                    Pozatym PEACE

                                                    Myśle cały czas czemu z tym pedałem się tak dzieje i za cholere nic konkretnego nie przychodzi mi do głowy. Stawiałem na pompe ale już nie jeden z kolegów wymieniał i nic to nie dało. Może odpowiedzialna za to jest pompa od ABS-u :?: Musze gdzieś poszukać schematu ukł. hamulcowego z ABS-em i go dokładnie przestudiować. Ciekawe czy w innych autach po jakimś czasie taż to wychodzi bo przecież raczej w nowych brykach tak nie jest a to oznacza że coś,gdzieś się złego dzieje

                                                    [ Dodano: Czw 22 Cze, 06 00:23 ]
                                                    A, pamiętam że u mnie zaczął pedał wpadać po wymianie płynu w ASO :evil:
                                                    NFPNorth-West
                                                    2.0TDI-ET=12.660s,>367KM/567Nm
                                                    WARSZTAT www.dsize.pl
                                                    ->
                                                    CENNIK warsztat 01.01.11 <-plik do pobrania tel. 790226060
                                                    spieszmy się kochać ludzi... 30.05.09 J.W. [i]

                                                    Komentarz

                                                    POWRÓT NA GÓRĘ
                                                    Pracuję...
                                                    X